Dag 8
19 mei 2015 - Montrose, Colorado, Verenigde Staten
Klotsende oksels, zweet blank in onze handen.
Wat is er gebeurd?? Oh gewoon door de bergen gereden.... Maar wat voor bergen. Tering wat een ongein. Heeeeeeel spannend.
De weg loopt van Durango via het zeer pitoreske Silverton naar Ouray en verder naar Montrose. In Silverton in een saloon gegeten, veel voor weinig en lekker.
Wat er dan allemaal zo spannend was? Nou dat er drieduizend bochten van bijna 360 graden draaien inzaten, kon je niet sneller doorheen dan 10 mijl p.u. Sneeuw in de bergen, ok allemaal nog prima maar dan die super steile afgronden zonder vangrail.....de witte belijning die de wegbreedte aangeeft is ook , op sommige stukken, de aanduiding van; uitkijken kerel, ga je er over, ga je er af, en hoe!! Zelfs als ik het nu intyp worden mijn handen weer klam.
Maar wat een mooie weg, op de foto zie je een bord, aan het eind van de route zie je een bord staan; USA Switserland, nou ik kan het me nu voorstellen. Helaas geen foto's van onderweg dus jullie zullen het moeten doen met de foto van na de route.
Maar we zijn nu weer veilig in Montrose Colorado en gaan morgen de Black Canyon bezoeken, ja weer de bergen in... maar da's heel wat anders.
We hebben ook weer aangename temperaturen, 22 graden op dit moment.
We trekken nog een Bud Light open.
Ik heb nog wat fotos geplaatst die gisteren niet lukten, van die bbq joint.
Foto’s
1 Reactie
-
Rob B.:19 mei 2015Looks like a "Bergen" was also negotiated on that plate of food!

